Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
1060351106   Activitats d'experimentació en l'educació matemàtica
2017-2018   Conferència. Educació Primària
  
   27/11/2017 - 27/11/2017 (2 hores) de 17:30h a 19:30h
   Biblioteca Jaume Fuster – Auditori
   Plaça Lesseps, 20-22 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Gràcia
  
  
  
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta és la primera conferència d'una sèrie de "Jornades matemàtiques" que es duran a terme en el marc del projecte "Gràcia, barri matemàtic".
Gràcia, barri matemàtic és un projecte del CRP de Gràcia que comprèn diverses activitats i actuacions entorn a l'ensenyament de les Matemàtiques a l’educació primària des d’una òptica competencial, productiva i manipulativa. És un espai d'informació i formació, però també vol incitar l'experimentació i la divulgació d'activitats, materials i reflexions entre el professorat de la nostra zona.
  
Objectius   - Conèixer, analitzar i elaborar activitats que impliquin processos propis del pensament matemàtic.
- Constituir un nucli central i un espai de comunicació per portar a terme un treball col·laboratiu i d'intercanvi d'activitats entre diferents escoles de la zona de Gràcia i de la resta de la ciutat.
- Crear “espais d’aprofundiment” en el desenvolupament curricular de la competència matemàtica.
- Recolzar els mestres que vulguin esdevenir referents de matemàtiques dels seus centres.
  
Continguts   Aquells que estableixin els ponents.

L’Anton Aubanell forma part del grup Cúbic de Didàctica de les Matemàtiques de la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona (UB) i del Museu de Matemàtiques de Catalunya (mmaca). Ha estat catedràtic de Matemàtiques a secundària, professor de Didàctica a la Facultat de Matemàtiques de la UB i membre del CESIRE CREAMAT.
Ara està jubilat però ben actiu. S’ha especialitzat en l’ús de materials manipulatius i d'activitats d'experimentació en l'educació matemàtica i, recentment, ha assessorat al Departament d’Ensenyament sobre la concreció pràctica de possibles línies de millora en l’ensenyament de la geometria. També desenvolupa activitats de formació del professorat i de divulgació matemàtica.

En Jordi Font és llicenciat en matemàtiques per la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona (UB). Actualment és professor a l'Institut Baix a mar de Vilanova i la Geltrú, i a la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la UB. Forma part del grup Cúbic de Didàctica de les Matemàtiques de la UB i és professor del projecte Estalmat.
El seu dia a dia gira entorn de Laboratori de matemàtiques on treballa. És un apassionat de la resolució de problemes lligats a l'experimentació, sobretot, amb materials manipulatius i GeoGebra. Darrerament, està treballant molt en els entorns d'aprenentatge STEM i, actualment, forma part d'un equip de formadors en la matèria.
  
Avaluació   Nivell 1: Satisfacció i percepció subjectiva de l'aprofitament.
  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
E-mail   crp-gracia@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent